¿Quien soy Yo?: !Realiza tu verdadero Ser!

Hay más en la vida que solamente el vivir. Tendría que haber algo más que solamente vivir. Deberia haber un gran propósito en la vida. El propósito de la vida es llegar a la gran pregunta ¿Quién soy Yo? Es la pregunta sin respuesta de infinitas vidas previas .El enlace perdido para saber ¿Quién soy Yo? Lo tenemos ahora a través de las palabras del Gnani Purush (el que ha Realizado completamente su Ser)

¿Quien soy Yo? ¿Quien no soy? ¿Quien es el Ser? ¿Qué es mio? ¿Qué es no mio? ¿Qué es la esclavitud? ¿Que es Moksha (liberación)? ¿Cual es la verdadera naturaleza de la illusion.Existe Dios? ¿Que es Dios? ¿Quien es el" hacedor"del mundo? ¿Es Dios el "hacedor" o no lo es? ¿Cual es la verdadera naturaleza de Dios? ¿Cual es la naturaleza del "hacedor" real del mundo? ¿Quien hace funcionar el mundo? ¿Como funciona? ¿Cual es la verdadera naturaleza de lo ilusorio? ¿Como conocer lo que es real o ilusorio? ¿Seremos seres  libres o no libres, con el conocimiento que tenemos?
Aquí encontraras la comprensión precisa de la verdad detrás de estas preguntas. Esto es un gran tesoro.  Hay un gran poder en esta esta Ciencia (Akram Vignan).  Lee por favor en, conocer más.

Who am I

Pujya Deepakbhai explores the question "Who am I?" and explains that, after Self-realization, there are two viewpoints which resolve this age-old question.

Spiritual Quotes

  1. The Gnan Vidhi is the process that separates the Soul (Self) from the body (non-self). It is the separation of the animate from the inanimate.
  2. A Gnani Purush knows the qualities of the Self and the non-Self and therefore, can separate the two.
  3. There is no other method to acquire the experience of the Pure Soul other than through the Gnan and the Gnani's grace. The acquisition of Gnan, leads to pratiti (conviction), laksh (awareness), and anubhuv (experience). Furthermore, the conviction (pratiti) never leaves.
  4. Existen dos puntos de vista para poder resolver este enredo. Uno, el punto de vista relativo ,y el otro, el punto de vista real .El real es permanente y el relativo es temporal. Todos los puntos de vista relativos se refieren sólo a ajustes de tipo temporal mientras que tú eres permanente.
  5. "Moksha means to come to your Real nature. The worldly life means to go away from your Real nature. Which one is the easier of the two? To come to your Real Self is not difficult, but to live the worldly life as a relative self, (i.e., to go away from your Real Self), is always difficult."
  6. Everything associated with 'My' are obstacles on the path of liberation. Once 'My' becomes detached from the 'I', everything becomes clear. The realization of, "Who Am I?" is spontaneously associated with the loss or detachment of 'My'.
  7. ¿Está Dios ahí?. Dios está ahí .El está muy cerca de ti. ¿Por qué lo estas buscando fuera ?.Pero la realización (darshan) solo es posible si alguien te abre la puerta. La puerta ha sido cerrada  de una manera tan ajustada que es imposible abrirla por nuestra cuenta. Sólo una persona que esté auto-realizada, un Gnani Purush puede abrir esta puerta para ti.
  8. You do not have any boss in this world. Your bosses are your blunders and your mistakes. In the absence of these two, you are the Supreme Lord.
  9. After entering this elevator, how does one know that he is going towards moksha? Your assurance is that your anger, lust, greed, and pride (krodh-maan-maaya-lobh) will go away. The internal suffering will go away. There will not be anymore artadhyan (adverse meditation that affects the relative self) or raudradhyan (adverse meditation causing harm to others). This will be your confirmation.
  10. The first stage of moksha is where you experience a sense of neutrality towards problems and miseries. In the first stage of moksha, one experiences indifference towards any worldly unhappiness. Even in worldly unhappiness, one remains unaffected. In the midst of oopadhi (suffering imposed upon you by others or external factors) you experience samadhi (to be free from suffering and to experience the state of one's own bliss). That is the first stage of moksha. The second stage of moksha, permanent moksha, is attained after death. The first stage of moksha should be attained here and now.

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